Novinka Aktualizováno 7. 2. 2024

Volvo navzdory covidové epidemii ekonomicky roste

5 minut čtení Autor: Volvista
Volvo navzdory covidové epidemii ekonomicky roste

Za prvních devět měsíců současného roku dosáhly tržby společnosti výše 202 miliardy švédských korun, zatímco za stejné období roku 2020 to bylo 177,5 miliardy. Automobilka za prvních devět měsíců dále vykázala provozní zisk (EBIT) 16,6 miliardy švédských korun, zatímco v roce 2020 to bylo v důsledku epidemie onemocnění covid-19 3,6 miliardy. EBIT marže dosáhla v uvedeném období letošního roku hodnoty 8,2 %.

Zpomalení přichází

Průběžná finanční zpráva vztahující se na třetí čtvrtletí roku 2021 dále udává, že v období červenec až září dosáhla společnost tržeb 60,8 miliardy švédských korun, což oproti stejnému období loňského roku znamená propad o 7 %. Provozní zisk (EBIT) za třetí kvartál činil 3,3 miliardy švédských korun, což představuje EBIT marži 5,5 %.

Ve třetím čtvrtletí klesl oproti stejnému období předchozího roku objem prodeje o 17 %. Za posledních 12 měsíců se celkově prodalo přibližně 741 000 vozů.

„Ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2020 došlo ke snížení objemu výroby přibližně o 50 000 vozů, zatímco počet prodaných vozů ve stejném období klesl o 30 000, což bylo dáno kompenzací poklesu ve výrobě snížením zásob,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Ačkoli se situace kolem dodávky čipů ve čtvrtém čtvrtletí zlepšila, očekáváme, že zůstane nedostatek těchto součástek i nadále omezujícím faktorem pro celé naše průmyslové odvětví.“

Největší zájem je o plug-in hybridy

Předběžné výsledky listopadového maloobchodního prodeje ukazují, že objem prodeje by měl být kolem 52 000 vozů, což v důsledku nahromadění zásob v tranzitu znamená ve srovnání se stejným obdobím loňského roku pokles.

Ve třetím čtvrtletí tvořila poptávka po modelech Recharge značky Volvo 26 % globálního objemu prodeje, což jasně svědčí o atraktivitě elektrifikovaných vozů automobilky. Největší zájem byl o plug-in hybridní modely, které tvořily 22 % objemu prodeje, zatímco plně elektrická vozidla měla ve třetím čtvrtletí na prodeji 4% podíl.

Elektrická ofenzíva

„Když jsem se začátkem tohoto měsíce připojil v Glasgow ke svým průmyslovým kolegům a vládním představitelům, abychom na summitu OSN o změně klimatu COP26 společně podepsali Deklaraci o nulových emisích osobních a nákladních vozidel, šlo o vyslání jasného poselství: nastal čas jednat,“ prohlásil Håkan Samuelsson. „Pro společnost Volvo Cars to znamená, že se snažíme stát se nejrychlejším hráčem v rámci transformace našeho průmyslového odvětví, s čímž souvisí i naše ambice stát se do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozidel a do roku 2040 dosáhnout klimatické neutrality.“

V říjnu letošního roku zahájilo Volvo výrobu svého již druhého plně elektrického modelu, Volva C40 Recharge. Automobilka má v úmyslu zvýšit svou roční kapacitu pro výrobu plně elektrických automobilů ve svých továrnách v belgickém Gentu a v čínském Tchaj-čou (dříve nazývaném Luqiao) z dnešních přibližně 15 000 vozů na nejméně 150 000 vozů, což by mělo nastat po letním období roku 2022.

„S blížícím se koncem roku jsem si jistý, že dosáhneme svých výhledových cílů, které jsme si stanovili na začátku roku 2021,“ uvedl Håkan Samuelsson.

Zdroj: VCCR