Novinka Aktualizováno 7. 2. 2024

Prodejce ojetých vozů Volvo Marek Měchura: Bazar v Brně na Heršpické jede naplno

5 minut čtení Autor: Volvista
Prodejce ojetých vozů Volvo Marek Měchura: Bazar v Brně na Heršpické jede naplno

Marek Měchura, jeden z členů prodejního týmu, popisuje jak a co zákazníci oceňují i co je dokáže překvapit.

Auto Cardion je autorizované dealerství a prodej ojetých vozů se odehrává na ploše přímo vedle showroomu. Vnímají i toto zákazníci jako benefit?

Bezesporu ano. A mají proč. Zákazník vidí, že tím, že se specializujeme na vozy Volvo, tak je dokonale známe. Motorizace, specifikace, víme, na co zákazníka upozornit, čím uspokojit jeho přání týkající se motoru, vnitřního prostoru, spotřeby atd. Ale poradíme si i s obavami zákazníka, že se mu to či ono pokazí… Naším argumentem jsou velkorysé záruky, kdy zákazníkovi ukážeme, že v rámci záruky Volvo Selekt se zkrátka leccos opraví či vymění. Záruka Volvo Selekt je super služba, kterou běžný bazar rozhodně nenabízí. Stejně jako asistenční službu.

U nás jde zkrátka o prověřená auta a jak už jsme zmiňovali, benefitem je kromě zázemí našeho showroomu, i úroveň samotného bazaru. Auta nestojí zarostlá někde v kopřivách, v blátě, úroveň a kultura prodeje je de facto velmi podobná jako u nových aut, jen holt nejsme pod střechou.
A mimochodem, čím dál častěji se nám stává, že zákazníci hodně oceňují značku. Že Volvo je neagresivní, neprovokativní, neokázalá značka.

Většina vámi prodávaných aut pochází přímo ze Švédska. Je i tohle pro zákazníka zajímavý argument?

Původ našich aut je pro naše zákazníky poměrně zásadní argument a slyší na to. To, že pocházejí přímo ze Švédska, často z manažerských flotil zaměstnanců Volva z Göteborgu má obrovský vliv na kvalitu a nedají se s auty například z Německa vůbec srovnávat. Volva ze Švédska jsou skvěle vybavená a za super cenu. Porovnáte-li si Volva od českých zákazníků prodávaných na různých serverech a naše vozy za stejnou ceny. Tak ta česká budou takzvaně holá, kdežto u nás koupíte často Volvo s vyhřívanými sedačkami vepředu i vzadu a s nezávislým topením, což je zejména do tohoto počasí úplná pecka. Hodně aut u nás pořídíte s Volvo on Call, jen si na telefonu ťuknete, předehřejete si auta před ranní jízdou…paráda.

Je něco, co zákazníka vašeho Volvo bazaru překvapí?

Velmi často se nám stává, že jsou zákazníci překvapeni z množství jednotlivých modelů, které nabízíme. Volají k nám a ptají se, zdali máme opravdu těch 39 modelů XC90, které inzerujeme. Bohužel mají zkušenosti, že ne vždy bazary mají opravdu v tom, co nabízejí na internetu. U nás zjistí, že co nabízíme, to taky máme, a to je příjemně překvapuje.
Baví je i to, jak máme auta vyrovnaná, jak je máme rozdělená podle modelů, včetně těch nejnovějších. I to, že některé vozy mají koberce, vanu v zavazadlovému prostoru, a když ne, tak si u nás můžou rovnou objednat jakékoli Volvo příslušenství. Díky množství aut, která na place máme si můžou porovnat a vybrat barvu vozu.

Jak na vás zákazníci přicházejí?

Často přicházejí rovnou takzvaně z ulice, jdou kolem, vidí velkou nabídku naleštěných aut, krásně vyrovnaných, přijdou se zeptat. Ale jinak pracujeme velmi dobře s inzercí na největších autowebech a samozřejmě gró všeho je náš vlastní web volvista.cz. Velké množství zákazníků náš web i zmiňuje, oceňují jeho přehlednost a intuitivní možnost hledání. Z toho mám radost, funguje to. A zákazníci nejsou zdaleka jen z Brna, přijíždějí z Ostravy, z Prahy, z Olomouce a cestu si k nám nacházejí i slovenští zákazníci.

Text: Aleš wallcon
Foto: Čeněk Vitovský