Novinka Aktualizováno 7. 2. 2024

Šárka Heyna Fuchsová: Volvo zůstalo Volvem. Ale teď se víc líbí.

8 minut čtení Volvista
Šárka Heyna Fuchsová: Volvo zůstalo Volvem. Ale teď se víc líbí.

„Je to pro mě obrovská výzva. Vždy jsem chtěla zkusit žít v zahraničí. Od této mé nové „mise“ si slibuji především získání určitého odstupu od mého dosavadního pracovního i osobního života v České republice. Chci si i potvrdit, co je na nás Češích při pohledu z venku dobrého i špatného. V čem jsme lepší a v čem se můžeme naopak stále učit.“
Na první pohled to vypadá, že mám za sebou velmi úspěšných 5 let vedení pobočky Volvo Car v ČR, ale musím být upřímná a přiznat, že to bylo hodně jednoduché. Vedení jsem převzala v momentě, kdy nastala největší produktová ofenziva v historii Volva. První dva roky jsme si to my i dealeři užívali a pak jsme si vyhrnuli rukávy a začali přemýšlet, jak naše působení na českém trhu posílit. Klíčem k úspěchu je samozřejmě vysoká zákaznická spokojenost.

Viditelný posun nastal doufám v úrovni dealerské sítě. Kromě přestaveb dealerství v duchu transparentnosti a otevřenosti, především ve způsobu, jakým servisujeme vozy a jak v servisu přistupujeme k zákazníkovi. Říkáme tomu Volvo Personal Servis. Díky VPS jsme zákazníkům významně zkrátili čekací doby na opravu, resp. servis a poskytli jim absolutně transparentní vhled do celého procesu servisu jejich vozu.

Vím, že to zní až příliš jednoduše, ale věřte mi, že tato změna vyžaduje obrovské investice do hardwaru a do přeškolení personálu a opravdu jsem pyšná na majitele dealerství Volvo, že se do toho s námi dali, že to vydrželi a že podrželi své týmy v těch těžkých chvílích, kdy s tím měli chuť „seknout“. I přesto se nám podařilo vybudovat silná partnerství s našimi dealery. Na to jsem asi nejvíc pyšná. A taky jsem pyšná na můj nevelký český tým, několikanásobně menší, než jsou týmy v jiných, především západních zemích.

Vnímání značky Volvo očích veřejnosti?

Lidé vždy Volvo vnímali jako synonymum bezpečnosti a kvality s důrazem na životní prostředí. Co se ale významně změnilo a poslalo nás do výšin, je design. Od uvedení starší verze XC60 si lidé Volvo začali poprvé kupovat ve velké míře a mmj. více než dekádu jsme v tomto SUV segmentu naprosto neporazitelní. Následně jsme v roce 2015 začali s kompletní obměnou modelové řady a nyní v roce 2020 existuje asi jen málo lidí, kteří by pochybovali, že Volvo patří do prémiového segmentu. Nejlepší zprávou ovšem je, že design jsme zásadně změnili, ale obsah a naše hodnoty zůstaly pořád stejné.

Ženský element ve vedení Volvo Car Czech Republic?

Nedokážu oddělit ženský element od charakteru. Doufám, že jsem k úspěchu Volva v ČR přispěla spíše znalostmi a nasazením, než tím, že jsem žena. Asi jsem občas osvěžila naši týmovou práci ženským pohledem na věc a přispěla jsem k dobré péči o naše zaměstnance.
Více než za krátkodobé cíle jsem bojovala a podporovala vytváření dlouhodobého partnerství s našimi obchodními partnery. Ale protože jsem orientovaná na výsledek, když věci nejdou podle domluveného scénáře dokážu být občas i pěkně otravná. To bude asi dáno spíše mým charakterem.

Co mě čeká a co mě na Dánsku zajímá?

Povedu dánskou pobočku Volva, což je trh dvakrát větší než ČR a zároveň trh s dlouhou tradicí. Vím, že v Dánsku mají vysoké daně a auta jsou zde nejdražší v Evropě, takže bude opravdu zajímavé prodávat XC40 za cenu rovnající se Porsche Cayenne v ČR. Ale beru to jako součást mé pracovní výzvy. V Česku je pro nás důležité, aby to auto bylo hezké, mělo status a dobrou cenu. V Dánsku se víc hodnotí důraz na životní prostředí. Budu mít pod sebou i Grónsko a Faerské ostrovy. A na Faerských ostrovech máme jednoho dealera a na něj bych se opravdu ráda zaletěla podívat.

Výzva je i skandinávská, resp. dánská kultura. Těším se na fantastické jídlo, ryby a slaný vzduch. Lidi jsou prý velmi přátelští, ale je těžší se k nim dostat blízko. My v Čechách říkáme „Pije jako Dán,“ těším se, až mi to někdo vysvětlí. Jestli to znamená víc než Čech. (smích)
Dánsko je země s jednou z nejmenších korupcí v Evropě a zároveň největšími daněmi. A dle různých průzkumů je Dánové platí rádi a nechtějí je snižovat. Tak mě zajímá, co za to dostávají. Proč jsou jedni z nejšťastnějších národů světa, když platí takové daně a slunce tam svítí sporadicky.

Nový autosalon dealerství Auto Průhonice?

Je to největší dealerství v ČR, ale rozhodně se řadí k top největším dealerstvím v Evropě. Mám radost, že se něco takového v Česku realizovalo a jsem za to pánům majitelům opravdu vděčná. Touto investicí projevili neuvěřitelnou důvěru v naši značku. Pro Volvo je toto dealerství vizitka a jednoznačně reprezentuje téměř ideální fungování celého obchodního modelu dealera. Dealerství pokrývá kompletní spektrum služeb, kdy koupí vozu zákazník začíná dlouhodobý vztah, který přes servis pokračuje dále k výkupu jeho současného vozu a následuje výměna za další vůz.

A v tom jste jedni z mála dealerů nejen v ČR, ale v celé Evropě. Vaši páni majitelé už mě několikrát přesvědčili, že jsou to skuteční obchodníci, kteří myslí na zadní vrátka a spokojenost a loajalitu klientů vnímají jako hlavní klíč pro přežití v turbulentní budoucnosti.
Jsou neuvěřitelně inventivní, mají připravené různé expanzivní plány, které se mají přizpůsobit různým situacím v budoucnu. Musím říct, že byť je to obrovská investice, tak mě přesvědčili, že vědí, co dělají.

Není to jen showroom a servis, ale multifunkční dealerství připravené na budoucnost. Karle, Martine, Ivo a Vítku, za Volvo Car ČR ještě jednou moc děkuji a přeji Vám hodně obchodního štěstí a ať Vám ten elán vydrží co nejdéle.

Text: Aleš Wallcon

 

Volvista