Novinka Aktualizováno 7. 2. 2024

Karel Stolejda a Martin Veselý: Chceme být nejlepší!

7 minut čtení Volvista
Karel Stolejda a Martin Veselý: Chceme být nejlepší!

K. S. Když jsme hledali místo pro nový autosalon, bylo podmínkou, že bude co nejblíže původní adrese. Aby zákaznici přivyklí jednomu místu nemuseli jezdit někam úplně jinam. Podařilo se nám využít možnosti nově budované komerční zóny a být mezi prvními průkopníky.



M. V. Ve výběru místa hrálo roli i sousedství biozóny, kterou jsme kompletně revitalizovali výsadbou zeleně, které máme nakonec v okolí budovy víc, než se původně počítalo. To nás přivedlo na myšlenku, že u bočních stěn showroomu z tahokovu vysadíme popínavé rostliny, a doufáme, že boční stěny budou za pár let kompletně zelené. Důraz na zeleň byl velký a koresponduje s ekologickou filozofií značky Volvo.

Cíle byly jasné

K. S. Nový autosalon jsme budovali pro nový způsob fungovaní dealerství, pro větší kapacity skladových vozidel i ojetých aut, pro větší komfort zákazníků a pro nový koncept servisu. Ten spočívá v neobvyklé otevřenosti a transparentnosti. Zákazníci jsou díky tomu, že servis je doslova integrován do showroomu, součástí opravy či prohlídky vozu. Nejen očima, kdy přes prosklenou stěnu vidí mechanikům pod ruce, ale nově mají svého vlastního mechanika, který s nimi osobně řeší vše od objednávky a samotné zakázky až po vyúčtování.

VPS servis a „obývák“ pro zákazníky

M. V. Zákazníci takovou otevřenost velmi oceňuji. Navíc díky speciálnímu postupu, kdy mechanici na voze pracují vždy ve dvou, dokážeme většinu servisních zakázek vyřešit do hodiny. A tomu je uzpůsobeno větší zázemí na showroomu, takzvaný living room, kde si zákazníci na svůj vůz pohodlně počkají.

Propojené showroomy: Až 200 vozů Volvo na jednom místě

K. S. Díky architektonickému řešení se nám showroom nových vozů podařilo propojit schodištěm či výtahem se showroomem ojetých vozidel. Zatímco v původním působišti jsme měli ojeté a nové vozy ve dvou budovách, teď zákazník může přejít z nových vozů jen o patro výše do bazaru. Přímo na showroom bazaru navazuje venkovní výstavní plocha a další plocha s desítkami ojetých vozů je o další patro výše, na střeše dealerství.

M. V. Unikátnost tohoto řešení spočívá v tom, že zákazník nemusí přecházet nikam daleko. V několika patrech nad sebou najde kompletní nabídku nových, skladových i ojetých vozů Volvo v úctyhodném počtu cca 200 kusů, což nikde jinde v ČR není.

Elektrizujeme budoucnost

M. V. Dalším faktorem, proč jsme si vybrali ke stavbě pravě tuto adresu, byla možnost připojení většího příkonu elektrické energie. Vybudovali jsme dvě trafostanice – jednu z nich jako rezervu na další rozvoj elektrifikace. Za to jsme rádi, protože v budoucnu dokážeme nabídnout obrovské nabíjecí kapacity.

Logistika pohybu lidí i aut a kompaktnost

K. S. Při stavbě byl největší oříšek vymyslet spolu s projektanty – z ekonomických důvodů, ale i z důvodu pohybu lidí, organizace práce a přesunu velkého množství aut –, jak dobře využít prostor a docílit toho, aby vše bylo víceúčelové. I proto jsme samotný projekt předělávali pětkrát a vznikal dva roky, než jsme vybrali projekční kancelář, která splnila naše požadavky na kompaktnost prostoru i vnitřní logistiku a především náš nárok, aby zákazníci měli vše potřebné co nejblíže.

Maximum pro zaměstnance

K. S. Velky důraz byl kladen na to nejcennější pro nás, a to jsou naši zaměstnanci. Víme, že tu naši kolegové tráví hodně času, proto jsou prostory, které jim slouží, relativně velkorysé a naddimenzované. U jiných autorizovaných dealerů obvykle nejsou normou. Velké fitko, jídelna, kam vozíme chutné obědy, šatny, sprchy i promítací místnost s větší kapacitou.
M. V. Uvědomujeme si, že naši zaměstnanci nejsou výrobní nástroj, odvádí pro nás velký kus práce – a aby byla ta práce na odpovídající úrovni, musí mít kolegové kde relaxovat a užívat si zázemí na úrovni.

Zákazníkům šetříme to nejcennější – čas

M. V. Na staré adrese jsme byli rozstrkaní ve více budovách, teď máme vše pod jednou střechou, včetně několika myček s velkou kapacitou nebo centra, kde se auta suší a leští. Zkoušíme i nové technologie a taky robota, který by rozvážel náhradní díly ze skladu po zvedácích k rukám mechaniků. Čas hraje pro nás.
K. S. Jsme si po tolika letech zkušeností vědomi, že zákazníka nejvíc tlačí čas, proto jsme autosalon stavěli tak, abychom zákazníkovu návštěvu jak na servisu, tak na showroomu nových či ojetých vozů maximálně zefektivnili a urychlili, a zákazníci tak nemuseli jezdit opakovaně.

S Volvo Car Czech Republic v jednom

K. S. Nová budova, její modernosti i technologický potenciál se natolik líbily i zastoupeni Volva Car Czech Republic, že projevili zájem se se sídlem ze staré budovy přestěhovat do našich prostor, konkrétně do třetího nadzemního podlaží.
M. V. Mají tady k dispozici i zázemí nejmodernějšího školícího centra, kde se budou školit mechanici z celé České republiky.

Text: Aleš Wallcon
Foto: Daniel Martinek

 

Volvista